Още веднъж за GDPR

Какво е GDPR и как да го преборим?

Нека се обърнем към слона в стаята. Ако и вие сте като нас, вероятно съкращението GDPR отеква като смъртоносно заклинание в ушите ви. В момента всеки вероятен източник на информация крещи „Нямате време! Подгответе се! Цъкнете, че сте СЪГЛАСНИ!“

 

Цяла нова индустрия се формира около встъплението в GDPR: консултанти, лектори, експерти… Много компании вече са подготвени за прехода, но други се чувстват като погълнати от прииждащия краен срок и все още не знаят откъде да започнат и отлагат неизбежното до последно.

Далеч сме от консултантска фирма по GDPR, така че не очаквайте да се съсредоточим върху техническата част на анализа. Обаче ако това ви интересува, можем да препоръчаме един бърз сърч за упътвания. Убедени сме, че в момента има доста богат избор.

Това, с което можем да сме от полза, е да ви кажем какво можете да промените в съдържанието си, за да стига посланието ви до потребителите. По тяхна воля.

 

GDPR е от полза за всички

GDPR почти съвпадна по време с промените в алгоритъма на Facebook. На пръв поглед сякаш всички тези промени правят целенасочени опити да убият бизнеса, но всъщност е тъкмо обратното – и не го казваме само, за да се почувствате по-добре.

Поставянето на ограничения в начина, по който достигат рекламни съобщения до аудиторията, определено ще стесни обхвата ѝ. За сметка на това същите граници ще насочат посланието ви към онази целева група, която в действителност ще се интересува от вашето съдържание. Не е ли това прекрасно? Според нас е. По-добре бюлетинът ви да достигне само до 3 000 потребителя, които искат да го получат, отколкото до 30 000 души, чиито данни са събрани на случаен принцип – хора, за които вашите думи са просто спам.

Така, каква е следващата стъпка? Да започнем да събираме първо случайни разрешения и едва след това данни?

 

Не!

Няма да получите заветното „да“ от клиентите си просто така. Потребителите по всяка вероятност вече са наясно с GDPR и са доволни от свободата си и контрола, който имат над нежеланото съдържание. Така че следващата стъпка е самите вие да се отделите от категорията на нежеланите. Имате още няколко седмици, в които да покажете на аудиторията си, че ако остане с вас, ще ѝ донесете стойност. Ето как:

1. Проявявайте разбиране

Отнасяйте се с разбирате към хората, за да проявяват и те разбиране към бранда ви. Когато създавате съдържание, вземайте предвид нуждите и емоциите на потребителите. Покажете им, че се интересувате от тях и че наистина искате да сте им от полза. А след това им обяснете и как сте полезни.

2. Бъдете достоверни

Не злоупотребявайте с доверието на читателите си. С по-малка, но по-тясна аудитория ще имате шанс да изказвате само твърдения, в които наистина вярвате. Стойте зад думите си, за да им придадете стойност.

3. Говорете с потребителите си

Ако имате възможност, говорете с лоялните си клиенти. Попитайте ги в прав текст за обратна връзка – какво ги кара да се връщат към продуктите и услугите ви.

4. Предложи нещо в замяна

След като периодът на адаптация премине (някъде до третата седмица на май) вече ще е време да изпратите покани на абонатите си. Не бързайте да пращате мейли и да подготвяте „кутийки за тикчета“. Помислете по-скоро върху това за какво точно каните потребителите си да се абонират. Предложете им нещо в замяна – малък подарък, намаление или някакво ексклузивно преимущество (хората обичат да са част от ексклузивни неща).

 

“Защо да не го направя без да прекарам седмици в опит да подобрите играта си?”

“Защо да не го направя без да прекарам седмици в опит да подобрите играта си?”

Това ще рече, че нищо не спира тези, които са се абонирали за съдържанието ви заради бонус, да се отпишат от бюлетина ви след като си получат подаръка. Преимуществото е начин да поканите хората, но не и да ги задържите. За второто ще имате нужда от добро съдържание. Затова си напишете домашното и се уверете, че всичко с посланията ви е наред и преди, и след като сте получили новите си абонати.

More articles 🙂

5 ways to achieve success with a content marketing agency

Achieve marketing success

With these tips

Petar

This is: Petar

The dual life of a marketing rockstar

GDPR

What does it mean? What does it do?

Go Top